چگونه تولید محتوا کنیم ؟

چگونه تولید محتوا کنیم

چگونه تولید محتوا کنیم ؟

پیش از این در مقاله ” تولید محتوا چیست؟ ” با مفهوم محتوا و انواع آن آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم بدانیم، برای اینکه محتوایی تولید کنیم که هم جذاب باشد و هم تاثیرگذار، چه کاری نیاز است انجام دهیم. خب در جواب به این سوال، باید بگوییم موارد زیادی هستند که می‌توانند بر روی محتوای ما تاثیر بگذارند. مهم‌ترین چیزی که برای تولید محتوای خوب نیاز است، یک ایده عالی می‌تواند باشد؛ چرا که این ایده اصلی محتواست که می‌تواند کاربر را بر روی سایت شما و پای لپ تاپ ، گوشی موبایل و یا تبلت نگه دارد و او را به کاربر دائمی شما تبدیل کند. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ایده خوب از کجا به وجود می‌آید؟ برای کسب و کار شما کدام ایده بهترین گزینه است؟ اگر بخواهیم عمیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم سایت‌هایی که کاربران وفادار زیادی دارند، محتواهای خوبی هم دارند. البته این نکته را که باید با برنامه ریزی درست پیش رفت را نباید از قلم بیندازیم؛ یعنی باید برای تولید کردن محتواهای خود حتما برنامه ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید در جهت موفقیت گام بردارید. اگر قصد دارید که محتواهای خود را به بهترین نحو تولید کنید تا مخاطبان هدف بیشتری را جذب کنید و به هدف‌های خود نزدیکتر شوید، در مقاله ” چگونه تولید محتوا کنیم ” همراه ما باشید تا نکاتی را در این راستا باهم بررسی کنیم.

آن‌چه در این مقاله خواهید خواند:

ابزار مورد نیاز تولید محتوا

همانطور که گفتیم، برای اینکه محتوایی جذاب باشد و کاربر را بر روی سایت شما نگه دارد، باید یک سری نکات را رعایت کرد. همچنین محتوای شما باید دارای منبع معتبری باشد، تا بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند و به سوالات آن‌ها به درستی پاسخ دهد. اما، چگونه تولید محتوا کنیم ؟! نکاتی که برای تولید محتوا نیاز است رعایت کنیم را در ادامه نام می‌بریم:

  • داشتن ایده؛
  • استفاده از منابع معتبر؛
  • عدم کپی برداری؛
  • داشتن برنامه و نظم؛
  • انتخاب موضوع؛
  • استفاده از کلمات ساده در متن؛
  • داشتن خلاقیت در نوشتن؛
  • تحلیل و آنالیز محتوا.

با رعایت این چند مورد می‌توانیم محتوای مناسبی را برای مخاطبان سایت خود تولید کنیم. اگر شما، وقت و انرژی خود را برای ایده‌ای که عالی باشد بگذارید، به هدف خود چه در امر جذب مشتری و چه در افزایش فروش باشد، خواهید رسید. اما اگر این وقت و انرژی را برای ایده بد صرف کنید، قطعا مخاطب خود را نا امید خواهید کرد.


همچنین بخوانید :
"کسب درآمد از اینستاگرام، امکان پذیر است یا نه؟"


ایده‌های خوب برای تولید محتوا

همانطور که در بالا تاکید کردیم، ایده‌های خوب و موفق، ما را در رسیدن به اهدافمان کمک خواهند کرد و تا حدودی جوا سوال ” چگونه تولید محتوا کنیم ” را می‌دهند. اما ممکن است ندانید که چه موضوعاتی را انتخاب کنید و برای تولید محتوای کسب و کارتان، ندانید کدام ایده مناسبتان است. اما اصلا جای نگرانی نیست، چرا که در ادامه به شما خواهیم گفت که ایده‌ها از کجا می‌آیند!

پوشه‌ای برای ایده‌هایتان!

یکی از کارهایی که برای رسیدن به بهترین ایده‌ها به شما کمک خواهد کرد، ایجاد پوشه برای افکار و نظراتتان است؛ به این صورت که هر زمان، ایده‌ای به ذهنتان رسید آن را یادداشت و در پوشه‌ای نگهداری کنید، تا هروقت که نیاز داشتید بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید موضوعات مختلف را در پوشه‌های جداگانه جمع‌ آوری کنید، تا دسترسی شما به آن‌ها، آسانتر شود. همچنین شما می‌توانید روش‌های متفاوتی را برای نگهداری افکار و ایده‌هایتان به کار ببرید؛ به عنوان مثال از اپلیکیشن‌هایی مانند Trello بهره ببرید.

طوفان‌های فکری (Brain Storms) !

برگزاری طوفان‌های فکری، افراد را ترغیب به دادن انبوهی از ایده‌ها می‌کند؛ ممکن است در ابتدا این ایده‌ها کاربردی نباشد اما با کمی همفکری بیشتر، این ایده‌ها می‌توانند به ایده‌هایی خلاقانه و بسیار کارآمد تبدیل شوند. در این جلسه‌ها، افراد مدام و بدون هیچ گونه ترس از انتقاد و یا تشویق، ایده‌های خود را بازگو می‌کنند و بعضی از آن‌ها جرقه‌ای برای ایده‌های دیگر می‌شوند. البته برگزاری این طوفان‌های فکری، شرایط خاصی را می‌طلبد که در مقاله‌‌های آتی به طور مفصل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی را پیدا کنید!

در حال حاضر برای تولید محتوا، باید ببینید که چه موضوعاتی داغ است. برای این موضوع، ابتدا کلمات کلیدی خود را مشخص کنید؛ یعنی تحقیق کنید کدام کلمات بیشتر سرچ می‌شوند. سپس با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز، از مناسب بودن کلمات کلیدی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید با بررسی محتوای سایت‌های برتر، موضوعاتی که برای کاربران جذاب‌تر است را شناسایی کنید و کلمات کلیدی خود را بر اساس آن‌ها تعیین کنید.

تولید محتوا همراه با تاریخ انقضا!

به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما قبل از شروع به تولید محتوا کردن، یک تقویم از رویدادها برای خودتان داشته باشید و برای اتفاقات و مناسبت‌ها، محتوا تولید کنید. در این راستا خوب است اشاره کنیم که بعضی از محتواها دارای تاریخ انقضا هستند، یعنی اگر از تاریخ آن‌ها بگذرد، دیگر ارزش انتشار ندارند! پس حتما حواستان به تقویم باشد.

بررسی محتوای سایت‌های رقبا

یکی از کارهایی که به طور مداوم باید در برنامه ریزی خود به آن توجه کنید، این است که بدانید رقبای شما در چه زمینه‌ای تولید محتوا می‌کنند و آن‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. پس مطالعه محتوای سایت رقبا را حتما در برنامه کاری خود قرار دهید و برای درک بهتر وضعیت آن‌ها، به تحقیق و پژوهش بپردازید.

چگونه بهترین ایده را برای تولید محتوا انتخاب کنیم؟

اکنون که تمام ایده‌هایتان را جمع آوری کردید، نوبت آن رسیده تا بهترین ایده را از بین آن‌ها انتخاب کنید. برای این کار فقط کافی است کارهای زیر را انجام دهید:

  • ایده‌هایی که مناسب کسب و کار شما نیست و یا خسته کننده هستند را از لیست خط بزنید.
  • ایده‌هایی که را اکنون شرایط پیاده کردن آن‌ها را ندارید، برای آینده و شرایط مناسب‌تر نگه دارید.
  • ممکن است ایده‌های موجود برای تولید مجموعه‌ای از محتواها به شما کمک کنند، پس آن‌ها را نیز جدا کند.
  • اکنون از بین ایده‌های موجود به دنبال مرتبط‌ترین ایده بگردید وانتخاب خود را نهایی کنید.

تقویم تولید محتوا

یکی از روش‌هایی که به شما کمک خواهد کرد تا در کارتان خلاقیت را کنار نظم داشته باشید، ایجاد یک تقویم تولید محتوا است؛ اگر کار خود را همراه با نظم انجام دهید، قطعا خلاقیت هم ایجاد شده و شما در کارتان موفق‌تر خواهید بود. در واقع نظم و برنامه تولید محتوا به شما زمان و فضا برای ارائه خلاقیت را می دهد. لازم است اشاره کنیم که تقویم‌ها می‌توانند دارای اسناد مختلفی باشند و با توجه به محتوا و تیم محتوای شما قابل ویرایش است. ساده ترین تقویم محتوایی شامل روزهای هفته و عنوان مقالات است که به برنامه تولید محتوای شما نظم می‌بخشد.

سخن پایانی

حالا که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم که این نکات در ایده پردازی و انتخاب بهترین موضوع برای تولید محتوا به شما کمک کنند تا بتوانید ایده‌های عالی خود را پیاده سازی کنید و در راستای هدف خود گام بردارید.

شما چگونه تولید محتوا می‌کنید؟ ایده‌های تولید محتوا را از کجا پیدا می‌کنید؟ برای تولید محتوا از چه ابزارهایی کمک می‌گیرید؟

لپ تاپ ۱۳٫۹ اینچی هوآوی مدل MateBook X Pro

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710M pro ظرفیت ۱ ترابایت



پیج اینستاگرام ایزی مارکت

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


You've just added this product to the cart: