قوانین و دستورالعمل‌های بازگشت 7 روزه کالا

قوانین و دستورالعمل‌های بازگشت ۷ روزه کالا

“حس خوب خرید اینترنتی”، این جمله‌ایست که ایزی مارکت آن‌را به عنوان شعار و سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌ و تمام تلاش خود را در راستای تحقق این عبارت برای شما مشتریان عزیز خواهد کرد. به همین منظور در سایت ایزی مارکت امکانی، فراهم شده است تا هفت روز پس از خرید کالا، بتوانید در صورت هرگونه مغایرت و یا آسیب و مطابق دستورالعمل‌های زیر، آن‌را مرجوع نمایید.


ایراد یا نقص فنی در کالای خریداری شده

دستورالعمل‌های بازگشت کالا به ایزی مارکت

۱. ایراد یا نقص فنی در کالای خریداری شده:

  • درصورتی که کالای خریداری شده توسط شما از سایت فروشگاهی ایزی مارکت، دارای هرگونه نقص و یا ایراد فنی بود، می‌توانید آن محصول را تا ۷ روز پس از خرید به ایزی مارکت برگردانده و وجه واریزی خود را دریافت نمایید.
  • لطفا بسته بندی و رسید خرید را همواره نگه دارید و در صورت لزوم به مرجوع کردن کالا، آن‌ها را نیز همراه خود کالا به ایزی مارکت ارسال فرمایید. برای مرجوع کردن کالا، همراه داشتن فاکتور و کارتن محصول الزامی می‌باشد.
  • در صورتی که بسته بندی یا خود کالا دچار آسیب فیزیکی شده باشد، لطفا ابتدا عکس آن‌را از طریق واتس اپ به شماره 09357401311 ارسال نمایید. در صورت تایید کارشناسان ایزی مارکت، می‌توانید کالا را به انبار ایزی مارکت مرجوع کنید.
  • اگر محصول دارای نقص فنی و یا خرابی بود، بعد از هماهنگی با کارشناسان ایزی مارکت، می‌توانید آن‌را به انبار ایزی مارکت مرجوع نمایید. در صورت تایید وجود نقص در کالای مرجوع شده، کالای ارسالی مورد نظر با کالای سالم جایگزین شده و با هزینه ایزی مارکت برای شما ارسال خواهد شد. در نظر داشته باشید که هزینه ارسال کالای مرجوعی به انبار ایزی مارکت نیز به شما بازگردانده خواهد شد.
  • درصورتی‌که کالا در هنگام ارسال، با هرگونه مشکل جدی مانند شکستگی، ضربه دیدن و یا خیس شدن مواجه شده باشد، حتماً ظرف یک ساعت پس از تحویل گرفتن محصول، با تیم پشتیبانی ایزی مارکت تماس حاصل فرمایید.
تبصره یک:

بسته‌بندی ایزی مارکت ایمن و استاندارد است و ارسال محصول، از طریق شرکت‌های حمل و نقل معتبر انجام می‌شود. این شرکت‌ها برای ارسال کالا بارنامه صادر می‌کنند و این به معنی آن است که بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و نقل به عهده شرکت مربوطه است. با این وجود ایزی مارکت خسارت وارده را شخصا پیگیری خواهد کرد.

تبصره دو:

در صورتی که آسیب در هنگام تحویل کالا قابل مشاهده باشد مشتری می‌تواند از گرفتن سفارش امتناع کرده تا جهت بررسی مجدد به ایزی مارکت بازگردانده شود.

  • درصورتی‌که وجود نقص یا خرابی کالای مرجوع شده، توسط مشتری و در اثر استفاده نادرست (استفاده نادرست خریدار یعنی نقصی که در حین جابجایی، نصب و راه‌اندازی غلط، تنظیمات اشتباه، کاربرد غیر معمول و استفاده مغایر با توصیه‌های سازنده کالا که در دفترچه راهنما قید شده است، رخ دهد) به وجود آمده باشد و یا مورد تایید کارشناسان فنی ایزی مارکت قرار نگیرد، ایزی مارکت هیچ‌گونه تعهدی در قبال تعویض کالا و عودت وجه نخواهد داشت و هزینه‌های ارسال کالا (رفت و برگشت) به عهده مشتری خواهد بود.

۲. مغایرت کالای تحویلی با کالای سفارش داده شده:

  • درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در مشخصات فنی کالای سفارش داده‌شده در ایزی مارکت، با کالای دریافتی، می‌توانید اقدام به مرجوع کردن کالا نمایید.
  • لطفا قبل از مرجوع کردن کالا، حتما عکس آن‌را از طریق اپلیکیشن واتس اپ به شماره 09357401311 ارسال نمایید.
تبصره ۱:

درصورتی‌که روی جعبه ارسالی، هیچ‌گونه مشخصات فنی از کالا ذکر نشده باشد، پیش از باز کردن پلمپ کالای ارسال‌شده، صحت کالای خریداری‌شده از وبسایت ایزی مارکت را مورد بررسی قرار دهید. سپس کالای ارسال‌شده را با کالای سفارش داده‌شده مقایسه کنید و در صورت وجود مغایرت اقدام به مرجوع کالا نمایید.

تبصره ۲:

ممکن است تصاویری که در وب‌سایت برای یک کالا وجود دارد، با کالای ارسال‌شده برای شما متفاوت باشد. از این رو قبل از مرجوع کردن کالای ارسال‌شده به ایزی مارکت، مشخصات فنی روی بسته بندی محصول را به دقت مطالعه بفرمایید. زیرا ملاک اصلی در ارسال محصولات گوناگون، مشخصات فنی آن‌هاست و نه عکس‌های موجود در سایت.

  • اگر رنگ کالایی که سفارش داده‌اید، با رنگ کالای ارسال‌شده مغایرت داشته باشد، می‌توانید کالای مورد نظر را برای ایزی مارکت مرجوع نمایید.
  • درصورتی‌که گارانتی کالای ارسال‌شده، با گارانتی مشخص‌شده در وب‌سایت مغایرت داشته باشد، می‌توانید کالای مورد نظر را برای بررسی بیشتر مرجوع نمایید. توجه داشته باشید، درصورت مشاهده کارت گارانتی بروی بسته بندی محصول، از باز کردن پلمپ آن خودداری فرمایید.
  • اقلامی که به عنوان هدیه از طرف ایزی مارکت ارسال می‌شود و در فاکتور فروش مبلغ صفر ریال برای آنها درج می‌شود، مشمول ضمانت تعویض نیستند.
  • ملاک تشخیص مغایرت، مشخصات فنی نوشته شده در وب سایت است. عکس محصول ممکن است گاهی تفاوت‌هایی داشته باشد و به استناد آن امکان اعلام مغایرت وجود ندارد.
مغایرت کالای تحویلی با کالای سفارش داده شده

انصراف مشتری از خرید

۳. انصراف مشتری از خرید:

  • اگر پس از خرید کالا، از خرید خود پشیمان شدید، حداکثر باید تا ۷ روز بعد از ثبت سفارش، درخواست خود را به کارشناسان ایزی مارکت اطلاع دهید. لطفا دقت فرمایید در صورتی که بلافاصله پس از خرید، قصد کنسل کردن سفارش خود را داشتید، حتما در اولین زمان ممکن با شماره 58206 تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام فرمایید.
  • برای مرجوع کردن کالا، ابتدا باید عکس بسته بندی محصول را از طریق واتس اپ به شماره 09357401311 ارسال فرمایید.
  • هر گونه استفاده از کالا، باز کردن بسته‌بندی اولیه، کندن پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون، وکیوم و شیرینک امکان مرجوع کردن کالا و انصراف از خرید را از بین خواهد برد.
  • فروشگاه اینترنتی ایزی مارکت یک خرده‌فروشی آنلاین است، حق مرجوع کردن کالا برای سفارش‌هایی با تعداد زیاد مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق انصراف از خرید نمی‌شود.
  • در صورت مرجوعی، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

نکات کلی درمورد بازگشت کالا:

  • در کلیه مراحل ذکرشده، درصورتی‌که قصد عودت کالا به انبار ایزی مارکت را داشته باشید، کارشناسان ایزی مارکت پس از تحویل کالا، کل مبلغ فاکتور را به حساب شما واریز خواهند کرد. در نظر داشته باشید که واریز وجه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالای مرجوع شده به همراه کلیه لوازم همراه برای ایزی مارکت ارسال‌شده باشد.
  • عودت وجه به مشتری بدلیل لزوم طی کردن مراحل اداری و مالی، ممکن است تا ۷۲ ساعت کاری زمان ببرد. البته ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن مبلغ به حساب شما واریز شود.
  • لطفا هنگام ارسال کالای مرجوعی به انبار ایزی مارکت، بسته بندی کالا را نیز ارسال فرمایید.
  • قبل از ارسال کالا حتما با کارشناسان ایزی مارکت با شماره 58206 تماس حاصل کرده تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.
  • در صورتی که بنا شد مبلغ پرداختی شما توسط ایزی مارکت به حسابتان عودت داده شود، حتما دقت فرمایید تنها شماره کارتی را که خرید خود از سایت ایزی مارکت را با آن انجام داده‌اید به همکاران ما اعلام نمایید. در غیر اینصورت وجه به حساب غیر، عودت داده نخواهد شد.
  • در صورتی که بنا شد مبلغ پرداختی شما توسط ایزی مارکت به حسابتان عودت داده شود، حتما تصویر کارت ملی خریدار  را برای ما ارسال نمایید.