قوانین و دستورالعمل‌های بازگشت ۷ روزه کالا

قوانین و دستورالعمل‌های بازگشت ۷ روزه کالا

با توجه به این که ایزی مارکت قصد جلب رضایت بیشتر مشتریان و اعتماد آن‌ها را در هنگام خرید آنلاین دارد. امکان مرجوعی کالا را تا ۷ روز پس از خرید آن برای شما فراهم نموده است.

درصورتی‌که شما هرگونه مغایرتی، در کالای خریداری شده مدنظرتان با کالای دریافت شده مشاهده کنید، می‌توانید کالا را تا مدت ۷ روز برای ایزی مارکت ارسال کنید و کالای با کیفیت و بدون مشکل را مجدداً تحویل بگیرید.

دستورالعمل‌های بازگشت کالا به ایزی مارکت

  • درصورتی‌که شما هرگونه مغایرتی در مشخصات فنی کالای سفارش داده‌شده در ایزی مارکت، با کالای دریافتی مشاهده کنید می‌توانید اقدام به مرجوع کردن کالا نمایید.

تبصره ۱: درصورتی‌که بر روی جعبه ارسالی، هیچ‌گونه مشخصات فنی از کالا ذکر نشده باشد، پیش از باز کردن پلمپ کالای ارسال‌شده، صحت کالای خریداری‌شده از وبسایت ایزی مارکت را مورد بررسی قرار دهید. سپس کالای ارسال‌شده را با کالای سفارش داده‌شده مقایسه کنید و در صورت وجود مغایرت اقدام به مرجوع کالا نمایید.

تبصره ۲: برخی از اوقات تصاویری که در وب‌سایت برای یک کالا وجود دارد، با کالای ارسال‌شده برای شما متفاوت خواهد بود. از این رو قبل از مرجوع کردن کالای ارسال‌شده به ایزی مارکت، مشخصات فنی روی جلد محصول را به طور دقیق مطالعه بفرمایید. زیرا ملاک اصلی در ارسال محصولات مختلف، مشخصات فنی آن محصولات می‌باشد.

  • درصورتی‌که رنگ سفارش داده‌شده شما، با رنگ کالای ارسال‌شده مغایرت داشته باشد، می‌توانید کالای مورد نظر را برای ایزی مارکت مرجوع نمایید. اما این نکته را فراموش نکنید در صورتی جعبه کالای ارسال‌شده را از پلمپ خارج نمایید، که رنگ کالا از روی جعبه قابل‌مشاهده نباشد.
  • درصورتی‌که گارانتی کالای ارسال‌شده، با گارانتی مشخص‌شده در وب‌سایت مغایرت داشته باشد.شما می‌توانید کالای مورد نظر را برای بررسی بیشتر مرجوع نمایید. توجه داشته باشید که در صورت نصب بودن کارت گارانتی بروی جعبه محصول، از باز کردن پلمپ کالا خودداری فرمایید.
  • تنها کالاهایی قابل مرجوع کردن به ایزی مارکت هستند، که هیچ‌گونه تغییری در شکل بسته‌بندی و نوع پلمپ آن‌ها وجود نداشته باشد. بنابراین از نصب هرگونه برچسب یا نوشتن توضیحات بروی جعبه مرجوع شده جدا بپرهیزید.
  • پس از ثبت نهایی سفارش، درصورتی که سفارش ارسال شده باشد، امکان کنسل کردن آن به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.
  • درصورتی‌که کالا در هنگام ارسال، با هرگونه مشکل جدی مواجه شده باشد، حتماً ظرف یک ساعت پس از تحویل گرفتن محصول، با تیم پشتیبانی ایزی مارکت تماس حاصل نمایید.

در کلیه مراحل ذکرشده، درصورتی‌که کالا نیاز به مرجوع داشته باشد، کارشناسان ایزی مارکت کلیه مبلغ محصول را به حساب شما واریز می‌کنند. در نظر داشته باشید که واریز وجه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالای مرجوع شده به همراه کلیه لوازم و هدیه ضمیمه‌شده برای ایزی مارکت ارسال‌شده باشد.

در صورت وجود نقص ،کالای ارسالی مورد نظر با کالای سالم جایگزین خواهد شد و با هزینه ایزی مارکت برای شما ارسال می شود.

درصورتی‌که وجود نقص یا خرابی کالای مورد نظر، توسط مشتری به وجود آمده باشد. تیم ایزی مارکت هیچ‌گونه تعهدی در رابطه با تعویض کالا نخواهد داشت.

هم­چنین اگر مشکلی در روند خرید کالا به وجود بیاید، کارشناسان تیم ایزی مارکت بعد از رفع مشکل ،کالا را برای شما ارسال خواهند کرد .

شرایط و نحوه بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت‌مندی مشتریان همواره از اولویت‌های ایزی مارکت است و به همین دلیل ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا سفارش با بهترین شرایط به دست مشتری برسد. با این وجود، بخاطر رضایت و اطمینان هر چه بیشتر شما مشتریان محترم ایزی مارکت ۷ روز مهلت تست و فرصت بازگرداندن کالا در نظر گرفته است که شرایط و نحوه اجرای آن در این قسمت توضیح داده خواهد شد.

  • شرایط بازگرداندن کالا:
  • کلیه محصولاتی که دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند، مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگرداندن کالا نخواهند شد، زیرا این محصولات باید سالم دست مشتری برسند.
  • اقلامی که به عنوان هدیه از طرف ایزی مارکت ارسال می‌شود و در فاکتور فروش مبلغ صفر ریال برای آنها درج می‌شود، مشمول ضمانت تعویض نیستند.
  • چنانچه خرید به صورت اعتباری انجام شده باشد (استفاده از کد تخفیف یا ووچر)، پس از نهایی شدن فرآیند سفارش، امکان اعمال تغییر در سبد خرید، انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا و یا تغییر تعداد کالا وجود نخواهد داشت. اگر مشتری در چنین شرایطی درخواست هرگونه تغییری داشته باشد، کد تخفیف وی باطل خواهد شد.

۱-۱-     ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده:

  • نقص یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش ایزی مارکت اطلاع رسانی شود
  • ضروری است کارتن و جعبه اصلی کالا تا پایان ۷ روز مهلت تست، حفظ شود و در صورت تصمیم‌گیری مبنی بر بازگرداندن کالا، محصول خریداری شده در جعبه خودش عودت داده شود. این سرویس از پس گرفتن کالای بدون جعبه معذور است.
  • برچسب زدن، نوشتن توضیحات، آدرس و هر عملی که مخدوش کردن جعبه کالا محسوب شود ممنوع است و امکان استفاده از سرویس ضمانت بازگشت را از بین می‌برد.
  • این سرویس هرگونه ایراد فنی و ظاهری حاصل از استفاده نادرست خریدار را شامل نخواهد شد. استفاده نادرست خریدار یعنی نقصی که در حین جابجایی، نصب و راه‌اندازی غلط، تنظیمات اشتباه، کاربرد غیر معمول و استفاده مغایر با توصیه‌های سازنده کالا که در دفترچه راهنما قید شده است، رخ دهد.

۱-۲- مغایرت کالای تحویل گرفته با کالای سفارش داده شده:

  • وجود هر گونه مغایرت باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از تحویل گرفتن کالا، از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری به واحد خدمات پس از فروش ایزی مارکت اطلاع داده شود.
  • چنانچه مغایرت بدون بازکردن بسته‌بندی کالا قابل مشاهده باشد، مثل رنگ یا مشخصات نوشته شده روی جعبه، کالا باید در شرایط اولیه پس فرستاده شود و به هیچ وجه استفاده نشده باشد.
  • ملاک تشخیص مغایرت، مشخصات فنی نوشته شده در وب سایت است. عکس محصول ممکن است گاهی تفاوت‌هایی داشته باشد و به استناد آن امکان اعلام مغایرت وجود ندارد.
  • درصورتی که تشخیص مغایرت تنها با باز کردن جعبه امکان پذیر است، لازم است کارتن و جعبه کالا حفظ شود و کالا در جعبه خودش پس فرستاده شود. امکان استفاده از این سرویس در صورتی که جعبه کالا به هر صورتی مخدوش شده باشد (برچسب زدن، نوشتن توضیحات و آدرس و …) وجود ندارد.

۱-۳- آسیب دیدگی و نقص فیزیکی کالا:

  • آسیب دیدگی و نقص فیزیکی کالا باید حداکثر در مدت ۲۴ ساعت پس از دریافت سفارش با استفاده از ایمیل، تلفن یا مراجعه حضوری به خدمات پس از فروش اطلاع داده شود.
  • ضروری است کارتن و جعبه کالا حفظ شود و کالا در جعبه خودش پس فرستاده شود. امکان استفاده از این سرویس در صورتی که جعبه کالا به هر صورتی مخدوش شده باشد (برچسب زدن، نوشتن توضیحات و آدرس و …) وجود ندارد.

۱-۴- انصراف مشتری از خرید:

  • هر گونه استفاده از کالا، باز کردن بسته‌بندی اولیه، کندن پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون، وکیوم و شیرینک امکان مرجوع کردن کالا و انصراف از خرید را از بین خواهد برد.
  • فروشگاه اینترنتی ایزی مارکت یک خرده‌فروشی آنلاین است، حق مرجوع کردن کالا برای سفارش‌هایی با تعداد زیاد مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق انصراف از خرید نمی‌شود.
  • لطفا اگر از خرید منصرف شده‌اید و هنوز سفارش ارسال نشده است، هر چه سریع‌تر با واحد پیگیری سفارشات (شماره تلفن ۰۲۱۸۴۲۸۲ داخلی ۱۱۰) تماس گرفته و اطلاع دهید.
  • اگر پس از خرید کالا مشتری از خرید خود پشیمان شد حداکثر ۷ روز بعد از ثبت سفارش باید انصراف از خرید را به واحد خدمات پس از فروش ایزی مارکت اطلاع دهد.
  • انصراف از خرید فقط در صورتی امکان پذیر است که بسته بندی محصول باز نشده باشد و سریال آن مخدوش نشده باشد.
  • در صورت مرجوعی، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود
  • اگر محصول همراه با هدیه یا جایزه بوده آنها نیز باید ارجاع داده شوند.

۱-۵- آسیب دیدگی کالا در حین جابجایی:

  • هر گونه آسیب دیدگی باید حداکثر تا ۲۴ ساعت به خدمات پس از فروش ایزی مارکت با ایمیل، تلفن یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
  • بسته‌بندی ایزی مارکت ایمن و استاندارد است و ارسال محصول، از طریق شرکت‌های حمل و نقل معتبر انجام میشود. این شرکت‌ها برای ارسال کالا بارنامه صادر می‌کنند و این به معنی آن است که بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و نقل به عهده شرکت مربوطه است. با این وجود ایزی مارکت در صورت تایید شرکت حمل و نقل، خسارت وارده را پیگیری خواهد کرد.
  • ضروری است کارتن و جعبه کالا حفظ شود و کالا در جعبه خودش پس فرستاده شود. امکان استفاده از این سرویس در صورتی که جعبه کالا به هر صورتی مخدوش شده باشد (برچسب زدن، نوشتن توضیحات و آدرس و …) وجود ندارد.
  • کالای آسیب دیده، لوازم جانبی و متعلقات آن به همان صورتی که تحویل مشتری داده شده است، صورت جلسه رسمی شرکت حمل و نقل مربوط به همراه فاکتور باید به بخش خدمات پس از فروش ایزی مارکت تحویل داده شوند.
  • در صورتی که آسیب در هنگام تحویل کالا قابل مشاهده باشد مشتری می‌تواند از گرفتن سفارش امتناع کند تا جهت بررسی مجدد به ایزی مارکت بازگردانده شود.
  • پس از مرجوع شدن کالا، اگر کارشناسان ایزی مارکت کالا را بدون ایراد تشخیص دهند یا کالا خارج از شرایط درج شده در این بخش آسیب دیده باشد، کالا برای مشتری پس فرستاده می‌شود. در صورت امتناع مشتری از تحویل کالای سالم، محصول به مدت یک ماه نزد ایزی مارکت به صورت امانت باقی خواهد ماند و بعد این یک ماه سایت در قبال کالا، آسیب‌های احتمالی وارده بر آن یا گم شدن کالا مسئولیتی نخواهد داشت.

۲-  نحوه ثبت درخواست در خدمات پس از فروش ایزی مارکت:

  • برای ثبت درخواست خود یا با استفاده از شماره ۴۳۹۸۳۰۰۰ با خدمات پس از فروش ایزی مارکت تماس بگیرید.
  • در صورت وجود مشکل در دستگاه دریافتی، قبل از ارسال کالا جهت امور خدمات پس از فروش، با کارشناسان فنی ایزی مارکت تماس بگیرید.
  • ضروری است کالا در جعبه خودش پس فرستاده شود. امکان استفاده از این سرویس در صورتی که جعبه کالا به هر صورتی مخدوش شده باشد (برچسب زدن، نوشتن توضیحات و آدرس و …) وجود ندارد. توضیحات پشت فاکتور یا در برگه‌ای جداگانه یادداشت شوند.
  • کالا در جعبه خودش به خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی، تمامی اقلام همراه و هدیه همراه با آن ارسال شوند.
  • حتما فاکتور به همراه کالا ارسال شود. مشکل را پشت فاکتور قید نمایید.
  • در صورت ارسال با پست پیشتاز رسید پستی را نیز همراه فاکتور ارسال نمایید.
  • اگر فاکتور برای کالایی که به صورت هدیه بوده یا به درخواست مشتری فاکتور صادر نشده است، از پیش فاکتور ایمیل شده پرینت تهیه نمایید یا مشخصات و کد سفارش رو روی برگه جداگانه‌ای نوشته و ارسال کنید.
  • اگر ساکن تهران هستید برای هماهنگی ارسال پیک و پس گرفتن کالا با ایزی مارکت تماس بگیرید.
  • در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، از پست پیشتاز استفاده کنید. زیرا هزینه‌های پس دادن کالا توسط انواع دیگر پست توسط ایزی مارکت عودت داده نخواهد شد. در صورت استفاده از پست پیشتاز و ارائه رسید شرکت پست و در صورت تایید خدمات پس از فروش مبنی بر پس گرفتن کالا، هزینه ارسال طبق تعرفه‌های شرکت پست به حساب مشتری واریز خواهد شد.
    • محاسبه هزینه ارسال کالا:
  • اگر نقص فنی، وجود مغایرت یا آسیب دیدگی ظاهری به تایید کارشناسان فنی ایزی مارکت برسد، هزینه پست پیشتاز به عهده ایزی مارکت است.
  • برای واریز هزینه پست، رسید پست پیشتاز همراه با فاکتور و خود کالا باید به ایزی مارکت ارسال شوند.
  • در صورت انصراف از خرید یا عدم تایید نقص، مغایرت یا آسیب توسط کارشناسان، هزینه‌های پستی بر عهده مشتری خواهد بود.
    • روند رسیدگی به درخواست مشتری:
  • کارشناسان فنی ایزی مارکت کالا را بررسی خواهند کرد اگر نقص فنی، وجود مغایرت یا آسیب دیدگی ظاهری به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش برسد، کالا تعویض شده یا مشتری می‌تواند آن را با مدل دیگری جایگزین کند.
  • در صورت عدم موجودی کالا در ایزی مارکت، یا وجه دریافتی به حساب مشتری بازگردانده می‌شود یا به انتخاب مشتری کالا با محصول دیگری تعویض خواهد شد. در صورت اختلاف قیمت، کالا با سفارش جدید، نخست تفاوت قیمت بین مشتری و ایزی مارکت تسویه می‌شود.
  • ایزی مارکت در قبال اتمام کالا موظف به تهیه همان کالا و یا تغییر قیمت در کالاهای جدید نیست.
  • پس از تحویل کالای مرجوعی، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش ایزی مارکت به صورت میانگین ۴۸ ساعت زمان می‌برد.
  • کارشناسان برای تست کالا ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای شرکت‌های تولید کننده محصولات هستند. به همین دلیل ممکن است فرآیند تست کمی زمان‌بر باشد.
  • اگر استرداد وجه مشتری تایید شد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز می‌شود.
  • اصلی‌ترین ملاک ایزی مارکت برای پس گرفتن کالا، نظر کارشناسان فنی بخش خدمات پس از فروش است.